2007-11-03

Irakasleen esku-hartzea


Oraingo honetan, pedagogia terapeutikoko irakasleen esku- hartzerako irizpide orokorrak jarri nahi dizkizuet. Informazio hau nafarroako orrialde batetik (creena) atarata dago. Hemen, urritasun ezberdinei buruzko informazioa ere aurki dezakezue eta estimulazio goiztiarrari ere bere lekua egiten zaio. Garrantzitsuen iruditu zaidana jarriko dizuet, pedagoga terapeutaren lana zein den argitzeko asmoarekin.

Ikasleen premietara ahalik eta gehien egokitzen diren hezkuntza neurriak hartzea ikastetxeko irakasle guztiei dagokie. Irizpide orokor gisara, esan behar da laguntza espezializatua eman aurretik formula normalizatuak agortu behar direla ikaslearen hezkuntza premiak asetzeko. Orobat, kontuan harturik hezkuntzaren oinarrizko xedea dela pertsonaren gaitasun guztiak, bai fisikoak bai psikikoak, harmoniaz garatzea.
HPBak dituzten ikasleei eman beharreko laguntza haien erreferentziako taldearen barruan edo talde txikietan ematen da, banakako laguntza oso kasu berezietan emanez.
Pedagogia terapeutikoko irakaslea hezkuntza berezian espezializatutako maisu-maistra da.
Ikastetxearen baliabide espezializatua da, ezgaitasun psikikoari, zentzumenekoari edo mugimendukoari nahiz jokabidearen nahaste larriei loturiko HPBak dituzten ikasleei hezkuntza laguntza emateaz, hala nola HPBak dituzten ikasleekin zuzenean lan egiten duten ohiko irakasleei laguntza emateaz arduratzen dena. Hortaz, eginkizun garrantzitsua dagokio ikastetxeko hezkuntza bereziari begira, baina, inola ere, irakasle-tutoreari erantzukizuna kendu gabe.

Irakasle espezialista horien lana Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako institutuetako hezkuntzarako laguntza unitateen barruan kokatzen da, bai eta Bigarren Hezkuntzako institutuetako orientazio departamentuen barruan ere.

Haien eginkizuna HPBak dituzten ikasleen integrazioa bultzatzea da eta horretarako ondoko baliabide hauek erabiltzen dituzte:

-lehentasunezko atentzioa, zuzenekoa.
-ikasle horiei egokitutako curriculum-materialen prestaketa.
-ikastetxeko irakasleei aholkua eta laguntza ematea.

Haur eta Lehen Hezkuntzan, pedagogia terapeutikoko irakasleek, beren ikastetxeko eta ikastetxeetako hezkuntzarako laguntza unitateko kideak diren aldetik, hainbat eginkizun betetzen dituzte. Lehen aipatutako orrialdean ikus ditzakezue, eranskinaren C aldeko 1.go puntuan, hain zuzen ere.