Ekainaren 23ko 118/1998 Dekretuak, 2. artikuluan, jarraian adierazten den bezala definitzen du hezkuntza-premia berezien kontzeptua:
Haien eskolatzearen aldi batean, edo eskolatze osoan, hezkuntza-laguntza eta arreta espezifikoak behar dituzten ikasleena.
Hemen dituzue hezkuntza premia ezberdinak sailkatuta, horiekin loturiko neurriak ikusi nahi izanez gero bitakora honen amaieran duzue lotura, baina kontuan izan neurri horiek ez direla era isolatuan hartzen, konbinatu ahal dira. Premia desberdinak dauden egoera konplexu asko gertatzen direla kontuan hartuta, ez dago era automatikoan aplikatu ahal den arau finkorik.
a) Ezgaitasun batek eragindako hezkuntza-premiak.
-Ezgaitasun intelektuala eta garapen nahaste orokortua.
-Gorreria eta entzumen-urritasuna
-Ikusmen-urritasuna
-Mugitzeko ezgaitasuna eta hau buru-paralisia.
b) Goi mailako gaitasunek eragindako hezkuntza-premia bereziak.
c) Gizarte eta kultur mailako egoera ahulek edo eskolara egokitzeko jatorri soziokulturaleko arazo larriek eragindako hezkuntza-premia bereziak.
d) Poliki ikasteari eta ikasteko zailtasun handiak izateari lotutako ezgaitasun batek eragindako hezkuntza-premia bereziak, baita etiologia psikiatrikoko portaeraren arazo larriek eragindakoak ere.
e) Ospitalizatzeak eta gaixotasun luzeek eragindako hezkuntza-premia bereziak.
Hezkuntza premia bereziei erantzuna emateko banakako Curriculum Egokitzapen esanguratsua egin beharko dugu, soberan baitakigu haur bakoitza mundu bat dela eta batekin funtzionatzen duen metodologiak ez duela zertan funtzionatu behar bestearekin.
Horretarako, ikaslearekin lan egiten duten profesionalek koordinaturik aritu behar dute. Ildo horretan, hezkuntzarako laguntza unitatean curriculumaren banakako egokitzapenerako dokumentua landu eta idatziko da, eta bertan curriculum proposamen egokia azalduko da, dagokion txosten psikopedagogikoa kontuan harturik.
Era ulergarriago batean esanez, NCEk hezkuntza-premia berezietako ikaslea eskolan eta gizartean errazago integratzea du helburu, dagoen taldeko curriculum arrunta egokitzearen bidez.
Hau egiteko, lau baldintza bete beharko dira:
• Ikasleek ezgaitasun bati lotutako hezkuntza-premia berezi bat izan behar dute.
• Ikaslearen egoera bereziaren larritasuna kontuan hartuta, ez dira nahiko izango neurri arrunt guztiak: curriculuma egokitzea, arlo edo irakasgaiko programazioa, hezkuntza-errefortzua, urtebete baino gehiago ematea kurtso edo ziklo batean, etab..
• Curriculum-alde nabarmen bat izan beharko du ikaslearen curriculumak.
• Neurriak apartekoa izan behar du eta, hortaz, ikastetxearen beraren autonomia eta eskuduntzak gainditu behar ditu.
Banakako esku-hartzeko programa ere aipatu beharrekoa da. Hori egitea ikaslearen zuzeneko ardura duten irakasleei dagokie, eta programa prestatzeko abiapuntutzat hartuko dituzte Curriculumaren banakako egokitzapena eta ikasgelako urteko programa. Bestela esateko, ikasgelako programazioa ikasle jakin bati egokitzea da. Banakako esku-hartzeko programa honetan lehentasunezko jarduera motak zehaztuko dira, eta eginkizunen arduraduna nor den adieraziko. Ikaslea laguntzako gelara joaten bada, banakako esku-hartzeko programan ezarriko da zein jarduera egiten diren ohiko ikasgelan eta zein laguntzakoan. Behar den koherentzia bermatzeko, irakasleek koordinaturik lan eginen dute.
Alderdi gehiago ere hartu behar ditugu kontuan, hori dela eta orrialde honetara jotzea gomendatzen dizuet informazio gehiago lortzeko. Batez ere, azken orrialdeetako orientabideak interes handikoak izan daitezke irakasleontzako.
2007-10-29
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario